dissabte, 18 de novembre del 2017

Bàlsam de tigre a la paret Bucòlica.

Bàlsam de Tigre a la paret Bucòlica. La clàsica de la paret via totalment equipada  on s'ha d'escalar  entre assegurances i els V+ son exigents i en el 6b s'hi han de posar ganes.

Via equipada
Material:  12 cintes.

Situació: sortint d'Oliana anant cap a Coll de Nargó , abans de passar el tercer túnel ens desviem a la dreta per la carretera vella i aparquem una mica abans de tornat entrar a la carretera principal.

Aproximació: sortim caminat per la carretera i abans d'arribar al següent túnel ens desviem cap a la dreta per la carretera vella uns 200m. fins a trobar un caminet a l'esquerra marcat amb fites per on podem pujar fins a peu de via (cap al mig de la paret).

Primera tirada: Al començament és una mica tombat, seguidament es posa vertical hem de superar una  de panxa amb un pas atlètic amb bones preses i seguim  per un tram vertical fins a la  còmoda reunió.

Segona tirada: al començament hem de superar una panxa desplomada amb pocs peus, un cop superada pugem per una placa vertical, força aèria amb bona presa i en tendència cap a l'esquerra fins a la reunió.

Tercera tirada: Sortim cap a l'esquerra amb un tram no gaire maco fins a sota una placa.  Amb un pas desplomat ens enfilem a la placa primer seguim  cap a l'esquerra i mes amunt tombem cap a la dreta fins a la reunió que queda a la dreta

Quarta tirada: sortim cap l'esquerra per poder agafar la llastra que tenim a sobre que superem fent bavaresa. Mes amunt agafem una fissura mes fàcil i sortim en terreny  fàcil fins a la reunió.La roca no és massa bona.

Cinquena tirada:  anem a buscar una espècie de diedre amb presa petita i anem pujant fins a trobar una fissura que segueix el desplom per sota. Aquí hi ha  el pas més fort de la via per superar el desplom on s'ha de tibar fort amb presa petita i sense peus .Un cop podem pujar els peus ja ens posem drets i sortim be fins a la reunió.

Ultima tirada: aquesta és de tràmit per arribar a dalt. Sortim recta amunt per terreny terrós i continuem en diagonal cap a la dreta per terreny fàcil fins a sortir a dalt. S'ha d'estar al cas amb la roca. Fem la reunió en un arbre.

Descens: sortim cap a l'esquerra per la carena fins a trobar la feixa de baixada.

18/11/2017 Enric Domenech Lluís Vila i Rafa Lucas.